FLIRTING ON THE SHOP FLOOR

Hoe verleid jij je klant?

Meer Plezier en Effectiviteit in je klantcontact:

Het verkoopproces lijkt van een afstandje altijd zo eenvoudig. Het zijn tenslotte maar 4 eenvoudige stappen:
* Het maken van een ontspannen en spontane begroeting

* Het echt luisteren naar de wensen van je klant

* Het zorgen dat je voor de klant de ideale oplossing hebt

* Het zorgdragen dat je klant je na het afscheid niet meer vergeet

In de praktijk is dit voor vele verkoopmedewerkers moeilijker dan het lijkt. Wil die klant wel aangesproken worden en hoe? Hoe zorg je voor bijverkoop zonder opdringerig te zijn? En hoe doe je dit alles als je het toch al zo druk hebt met al je taken in de winkel?

Verleiden en flirten als hulpmiddel:

Om deze 4 stappen voor de medewerkers behapbaar te maken gebruiken we flirttechnieken, waarmee je leert:

* Kijken naar een klant (non-verbale signalen)

* Spontaan contact maken met de klant (kijken, luisteren en openingszinnen)

* Luisteren naar een klant (non-verbale signalen en gesprekstechnieken)

* Oprechte interesse ipv trucjes (werken met je nieuwsgierigheid en spontaniteit)

Centraal in de training staan de vragen:

Hoe kan ik de klant echt helpen?

Wat zou de klant graag willen?

Doelgroepen:

* Voor bedrijven in de retail, die intensief willen werken aan het klantcontact en de optimalisatie daarvan.

* Voor bedrijven in de retail, die hun KPI’s zoals conversie en stuks per bon willen verbeteren.

* Als je een leuke, maar toch ook leerzame sessie met je team wilt hebben (deze training is in een verkorte versie te boeken voor bv avonden)

Extra mogelijkheden

Deze training kan ondersteund worden dmv:

* Coaching on the job, waarbij een filiaal een dag lang ondersteund wordt en waarbij men met echte klanten kan oefenen

* Coaching midden kader, waarbij we samen met shop en/of areamanagement gaan kijken hoe we de klantgerichtheid in alle processen kunnen verbeteren.

Training, coaching & leerzame events

↓ More ↓